mandag 28. september 2009

Ny blogg!

Jeg har valgt å lage ny blogg - av private grunner.
Men nå er jeg iallefall tilbake og jeg skal bli en bedre blogger, håper jeg. Jeg tror jeg skjønner blogspot litt bedre enn blogg.no også. Så da blir det litt greiere å følge opp!

Jeg fødte sønnen min 19.09.09 - 12 dager over termin. Har skjønt at det er mange som har lurt på om han er kommet ennå, så jeg tenkte å skrive inn fødselshistorien min her, siden jeg vet at mange venter på den.

Lørdag 19.09.09:

Jeg våkna ca 04.10 av ingenting. Det var utrolig irriterende siden jeg hadde lagt meg ganske sent og var egentlig ganske trøtt. Aner fortsatt ikke hva jeg våkna av. Men iallefall så gikk jeg på do og gikk å la meg igjen - uten sjans til å få sove igjen! Ca 04.50 kjente jeg første rie. Den var ganske kraftig men jeg trodde egentlig bare at det var falsk alarm, pluss at det ville jo vært utrolig rart om fødselen skulle starte NÅ - siden jeg hadde time til overtidskontroll klokken 09.00, det var liksom bare unødvendig tenkte jeg. Han kunne like godt holde seg inne til jeg ble satt igang siden jeg allerede hadde gått 12 lange dager over termin alikevell.

Men det kom flere rier, med ca 5 min mellomrom. Så jeg vekte samboeren og fikk han til å ligge litt våken sammen med meg. Etterhvert skjønte jeg at det IKKE var falsk alarm. Så jeg ringte til svigers og sa hun måtte komme fordi vi skulle på sykehuset etterhvert. Jeg ville vente til klokken ble 06.00 før jeg reiste fordi vi må ta ferje til byen frem til da - etter det er tunellene åpne.  Jeg ville ikke risikere å presse ut en unge på ferja iallefall, da hadde det vært bedre om det skjedde hjemme. (Det viste seg foresten at det er klokken 06.30 eller 07.00 tunellene åpner.) Jeg hadde egentlig ganske vondt så tenkte jeg skulle gå i dusjen og stå der til vi kunne reise til sykehuset. Men etterhvert måtte vi egentlig bare komme oss på sykehuset så Joachim ringte til politien og fikk ordna det slik at de åpna tunellene for oss slik at vi fikk kjøre der i stede for å ta ferje.

Vi ankom sykehuset ca 06.30 og jeg skulle bli sjekka. Jeg husker at jeg tenkte at jeg ble FORBANNA om hun sa det bare var 2-3 cm åpning ennå (det var det jeg hadde noen dager før når jeg hadde falsk alarm). Joda, jeg skulle slippe å bli forbanna for jeg hadde faktisk 7-8 cm åpning. Da fikk jeg egentlig litt sjokk. Jeg fikk en fødestue ganske kjapt siden jordmora jeg fikk var samme jordmora som tok imot jentene - hun viste at dette kom til å gå fort, med tanke på at forrige fødsel gikk så greit for seg.

Riene kom ganske ofte og det ble lite pauser. Klokken 07.15 var det vaktskifte og jeg fikk en utrolig hyggelig jordmor. Hun var inne med meg hele tiden og hun masserte meg når riene var på det mest intense. I 08.00 tiden ba jeg jordmora ta vannet mitt siden jeg hadde et enormt trykk i magen og korsryggen pga mye fostervann. Riene ble litt mindre intense etter hun tok vannet. Etter en liten stund la jeg meg over på siden og da kom pressriene med en gang. Tror han kom på 3. pressria klokka 08.20.

Verdens vakreste gutt som var 4010 gram og 55 cm. Stor gutt :)


Marcus René



Stolte storesøstre

1 kommentar:

  1. så nydelig <3 :D OGSÅ SÅ LAAANG :O

    stolte søte storesøstrene da ^^ <3

    SvarSlett